Güneşte Yandım Ne Yapmalıyım


Bu güzel yaz aylarında insanların birçoğu tatile çıkmakta diğer kısmı ise denize giderek kendini rahatlatmaktadır. Özellikle vazgeçilmez zevklerden olan deniz sonrası güneşlenme süreci başlarda güzel fakat sonraları büyük acı ve kızarıklara neden olmaktadır. Bu yanıklar bazı kişilerde özelliklede ilk defa güneşe çıkıpta saatlerce güneşte kalanlarda ciddi yanıklara neden olmaktadır ve dikkate alınmaması durumunda kalıcı vücut lekelerine neden olmaktadır. Peki bu zararlı güneş ışınlarından nasıl koruna biliriz?



1) Güneş ışığına çıkmadan önce piyasada bulunan çeşitli güneş kremlerinden almalı ve vücuda bolca sürmeliyiz.
Bu kremler vücudu güneşin zararlı ışınlarını süzerek korumakta olup yanma sonrası soyulmaları ve acıyı en dip seviyeye çekerek vücut koruması sağlamaktadır.


2) Bir diğer yöntem ise günlük belirli sürelerde güneşlenebiliriz. Yani günlük ortalama 15-20 dk güneşlenip yavaş yavaş bronzlaşabiliriz. Böylece soyulma ve acıyı hissetmemiş oluruz.


3) Peki ya güneşe korunmasız olarak çıktık ve saatlerce güneşlendik bunun akabinde de ciddi bir şekilde vücudumuz kızardı ve yanık acısı hissediyoruz bu durumda soğuk suyla duş almalı ve günün belirli sürelerinde yanan bölgelere ıslak havlu sürmeliyiz böylece acıyı bir nevi düşürebiliriz. Devamında da çeşitli nemlendiricili kremlerden sürerek vücudun gerginleşmesini önleyebilirsiniz böylece soyulmayı önlemiş olursunuz. Eğer yüksek bir acı hissediyorsanız eczanelerden yanık kremlerinden alıp sürebilirsiniz.


4) Güneş yanığı sonrası şiddetli acı, vücutta su toplama, halsizlik, yüksek ateş ve yaralar meydana geldiyse hemen bir doktora danışmanız ve muayene olmanız gerekmektedir. Bu duruma önem vermezseniz vücut mikrop kapabilir ve çeşitli sorunlar ortaya çıkabilir bu durumlarda vakit kaybetmeden gerekenin yapılması gerekir.

7 Response to "Güneşte Yandım Ne Yapmalıyım"

  1. Adsız says:

    11 yaşındayım.omuzum hariç kollarım çok az yandı . Ne yapacağım :(

    Adsız says:

    yüzümün her tarafı yandı :(

    Adsız says:

    ben deniden çıkadıgım halde zenci oldum ve omuzlarım ve sırtım çok yanıyo sogus suyla dus aldım yanık kremi surdum ııslak havluyu denemedim bi :( yanıyoruuum

    Adsız says:

    Tüm vücudum yanmış doktora gitmem gerekirmi

    Unknown says:

    12 Yaşındayım sırtım ful yandı yatamıyorum ne yapmalıyım

    Unknown says:

    Silverdin diye ucuz bi krem var, iyi geliyor

    Adsız says:

    Ben 12 yaşındayım. Vücudum çok pis yandı. Sırtım kaşınıp duruyor. Bir de bazı yerlere yetişemiyorum. Lütfen yardım edin. Acaba yoğurt sürsem leke kalır mı???

Yorum Gönder

Yorum Yazarken Lütfen Aşağılayıcı ve Argo Kelimeler Kullanmayınız.