Namaz Kılmak

İslamın şartlarından birincisi olan namaz kılmak kişiler için çok önemli ve ertelenmemesi gereken bir ibadettir. Namaz kılmak çoğu insana zor gelir. Ne zaman namaz kılmak istese şeytan onun aklına farklı vesveseler sokarak onu namaz kılmaktan vazgeçirmektedir. Şeytanın bu kadar kolay bir şekilde kişileri kandırmasının nedeni kişilerdeki dini bilginin yetersiz oluşundan kaynaklanmaktadır. Genelde çoğu kişi şu bahaneleri öne sürerek namaz kılmadıklarını savunurlar.


Daha çok gencim ilereleyen senelerde başlıcam,
Ben aslında kılmak istiyorum ama bir türlü kısmet olmuyor işte,
İşim yüzünden kılamıyorum,
Ben namaz kılmıyorum ama içim temiz o yeter,
Okula gidiyorum o yüzden kılamıyorum,
Ev işlerinden fırsat bulamıyorum,
Hastayım sürekli namaz hareketlerini yapamıyorum,
Camiye bir türlü ısınamıyorum,
Namaz kılanlarıda görüyoruz hepsi dolandırıcı,hırsız falan filan
Cuma namazına gidiyorum o yeter bana

Böle devam ediyor gidiyor işte. Ama biraz düşünse insan oğlu bu bahanelerin hepsinin şeytan tarafından aklımıza sokulduğunu.
Günde 5 vakit çok değil yani her vakitin 10 dakika sürdüğünü varsayalım günde 50 dakikanınızı namaza ayırmak bu kadar mı zor?
Bir düşünelim maç izlemeye saatlerce vakit harcarız, gezmeye tozmaya saatlerce vakit harcarız, tvde çeşitli proğramlar, diziler, filmler izlemeye saatlerce vakit harcarız, bilgisayar başında oyun oynamaya internette sörf yapmaya saatlerce vakit harcıyoruzda konu namaza gelince günde 50 dakikamızı neden ona ayıramıyoruz çok değil 50 dakika taş çatlasın 1 saatlik bir süre. Bunları düşündükten sora birde şunu düşünün bizi ahirette kurtaracak olan bu yaptığımız dünyevi zevkler değil kılacağımız namazlar ibadetler kurtaracaktır ateşte yanmaktan.
Birde şu konuya deyinmek istiyorum. Namaz kılmanın vücudumuza ve sağlığımıza birçok yararı vardır. Namaz kılan kişinin vücudu dinç olur, sağlıklı olur, dayanıklı olur ve günlük spor ihtiyacınıda namaz kılarak karşılar.
Aynı zamanda biz namaz kılmalıyız ki çocuklarımızda bizi örnek alsınlar onlarda dinlerinin gereği olan namaza yabancı kalmasınlar. Bu yüzden onlarıda küçüklükten yetiştirmeliyiz ve dininin gereklerini öğretmeliyiz.

3 Response to "Namaz Kılmak"

  1. Adsız says:

    Allah razı olsun

    Adsız says:

    Namaza basladim kendimi çok huzurlu hissediyorum
    sukurler olsun Allah'im

    ali kartal says:

    namaz kılmak ibadet değildir .nüsuktur ,ritüeldir tekrarlanan harekettir ibadetin başlangıcıdır,ibadet sosyal hayat içerisindeki bütün davranışlarımız ve düşüncelerimizdir.namaz dinin direği değil gereğidir.ilahiyatçı ihsan eliaçı,ı talip ederseniz daha iyi aydınlanırsınız..

Yorum Gönder

Yorum Yazarken Lütfen Aşağılayıcı ve Argo Kelimeler Kullanmayınız.