Fit Kabak Tabanlı Pizza

 

Merhabalar.

 Sizlere bugün kabak tabanlı fit pizzadan bahsetmek istiyorum. Doya doya  pizza yemek istiyorum ama kilo almak istemiyorum diyorsanız bu tarifi mutlaka denemelisiniz.

 Kabak tabanlı pizza tarifim  ;

Taban için,

2 adet kabak,

1 yumurta  ,

2 yk  siyez ya da karabuğday unu,

Yarım çay kaşığı tuz,

İstediğiniz baharatlar.

 

Sos için,

3 yk domates sosu,

1 çay kaşığı ketçap (isteğe göre)

Kekik,pul biber.

 Öncelikle domates sosunu hazırlamak için 2 domatesin kabuklarını soyup rendeliyoruz, Tavaya aldığımız domatesleri kısık ateşte pürüzsüz olacak şekilde pişiriyoruz. Altını kapatıp kekik , pul biber ve ketçap ekliyoruz. Sosumuzu soğumaya bırakıyoruz.

Kabak tabanı hazırlamak için , 2 adet kabağı rendeliyoruz ve suyunu tamamen sıkıyoruz. Bir kapta yumurta ve unu el çırpıcısı ile birbirine güzelce yediriyoruz. Daha sonra suyunu sıktığımız kabakları üstüne ekliyoruz. Karışıma tuz ve istediğimiz baharatları da ekleyip elimizle yoğurabiliriz. Tamamen karıştırdıktan sonra bir tepsiye yağlı kağıt seriyoruz , üzerine bu karışımı istediğimiz şekle göre yayıyoruz. Ben  orijinal pizza yiyormuş havasına girmek için yuvarlak şeklini verdim. Cıvık bir hamur olacak endişelenmeyin. Önceden ısıtılmış 180 derecede fırına bu karışımı koyuyoruz. Yaklaşık 10 dakika pişirdikten sonra fırında çıkarıp üzerine hazırladığımız domates sosu sürüyoruz. Üzerine istediğimiz malzemeleri ekliyoruz. Ben biber , zeytin, sucuk, bol mantar, az miktarda mısır, ve kaşar peyniri ekledim.  Oluşan pizzadan diyetisyenim  3 dilim yiyebileceğimi söylemişti. Zaten 3 dilimden sonra yiyemiyorsunuz çok fazla doyurucu oluyor. Tarif , düşük karbonhidratlı oluşu nedeniyle yerken pişmanlık hissi uyandırmıyor. Tüm pizza ortalama 420 kalori. Seve seve , tadını çıkararak yiyorum.

Sizler de mutlaka bu tarifi denemelisiniz. Denediğiniz de görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim , şimdiden afiyet olsun .


0 Response to "Fit Kabak Tabanlı Pizza"

Yorum Gönder

Yorum Yazarken Lütfen Aşağılayıcı ve Argo Kelimeler Kullanmayınız.